De vernieuwde Toyota Hilux: onoverwinnelijk

  • Nieuwe 2,8-liter motor en verbeterde on- en off-road prestaties
  • Opvallend nieuw ontwerp voor meer prestige en herkenbaarheid
  • Verbeterde multimediatechnologie met Apple Carplay en Android Auto
  • Invincible-uitvoering met extra stoere en onderscheidende styling
Morbi vitae purus dictum, ultrices tellus in, gravida lectus.

INTRODUCTIE

Oktober 2020

Motor

 Nieuwe 2.8-liter motor

Nieuw

Opvallend nieuw ontwerp

De vernieuwde Toyota Hilux combineert een opvallend nieuw uiterlijk met een nieuwe 2,8-liter motor en verbeterde on- en off-road prestaties. De onverwoestbare pick-up biedt ook meer comfort, een verbeterde uitrusting en diverse uitvoeringen die zich richten op de groeiende vrijetijdsmarkt in Europa.

Om de onoverwinnelijkheid te benadrukken komt de vernieuwde Toyota Hilux in een nieuwe Invincible-uitvoering. Deze biedt een op maat gesneden styling en een eersteklas uitrustingsniveau, zonder concessies te doen aan de robuustheid en legendarische kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid waarmee de Hilux is uitgegroeid zijn onverwoestbare imago heeft verkregen.

Onoverwinnelijk

Sinds de lancering in 1968 heeft de Toyota Hilux keer op keer zijn onoverwinnelijkheid bewezen. De robuuste pick-up heeft de Noordpool, IJslandse vulkanen en Antarctica bedwongen, met als klap op de vuurpijl een overwinning in de Dakar Rally in 2019.
Daarnaast geldt het laadvermogen van 1.000 kg en het trekvermogen tot 3.500 kg nu voor alle carrosserievarianten met vierwielaandrijving (Enkele Cabine, Xtra Cabine en Dubbele Cabine).

Nieuwe motor

De vernieuwde Toyota Hilux is nu ook leverbaar met een nieuwe, 150 kW/204 pk1 sterke 2,8-liter dieselmotor die de pick-up voorziet van zeer concurrerende prestaties in zijn segment, naast de bestaande 2,4-liter 110kW/150pk dieselmotor. De nieuwe motor genereert een maximumkoppel van 500 Nm, waarmee de Hilux in slechts 10,0 seconden van 0-100 km/u accelereert (2,8 seconden sneller dan de bestaande 2.4 liter uitvoering). Dit alles met een gemiddeld brandstofverbruik van 7,8 l/100 km1 en CO2-uitstoot van 204 g/km1. De 2,8-liter motor, die zich richt op de meest veeleisende Hilux-klanten, wordt aangeboden in de Xtra- en Dubbele Cabine-varianten met vierwielaandrijving. Daarbij is er keuze uit een handbediende zesversnellingsbak of een zestraps automaat.

Opnieuw ontworpen

De voorzijde van de Toyota Hilux is volledig opnieuw ontworpen. De auto heeft een gedurfde en krachtige, driedimensionale grille en een gewijzigde voorbumper waarmee de krachtige houding van de pick-up aanzienlijk vergroot wordt en tegelijkertijd zijn stoere, robuuste, multi-inzetbare karakter wordt versterkt. De opvallende nieuwe exterieurstyling wordt ook gekenmerkt door de nieuw ontworpen led-clusters aan de voor- en achterzijde, nieuwe zwarte 18-inch lichtmetalen wielen en drie nieuwe carrosseriekleuren: Emotional Red II, Dark Blue en Oxide Brons metallic.

Apple Carplay en Android Auto

Het verbeterde interieur is voorzien van een vernieuwd infotainmentsysteem met een 8-inch beeldscherm en fysieke knoppen voor verbeterde bediening. Het geoptimaliseerde multimediasysteem biedt snellere software en schermreactie en optimale smartphone-connectiviteit via Apple CarPlay2 of Android Auto3. De vernieuwde Toyota Hilux is onder andere uit te rusten met Smart Entry met startfunctie, satellietnavigatie, automatische airconditioning, parkeersensoren voor en achter en een JBL Premium audiosysteem met negen luidsprekers, 8-kanaals 800W versterker en JBL CLARi-Fi-technologie. Klanten kunnen de Hilux dankzij een breed aanbod van accessoires afstemmen op hun persoonlijke behoefte, bijvoorbeeld met een sportsbar, achterklepvergrendeling, een hardtop en een 12V-aansluiting in de laadbak.

Ongeëvenaarde offroad prestaties

Om extreme offroad-mogelijkheden te garanderen, maakt de Toyota Hilux als één van de weinige pick-ups gebruik van een ladder chassis, waardoor de auto beter bestand is tegen torsiekrachten. Het comfort en de rijeigenschappen zijn verder verbeterd dankzij de geperfectioneerde wielophanging en stuurbekrachtigingssystemen. De ophanging profiteert van een verbeterde afstelling van de voorste en achterste schokdempers, verbeterde bladveren en nieuwe ophangingsbussen voor een optimale demping op slecht wegdek met hobbels en kuilen. De reeds ongeëvenaarde offroad-mogelijkheden van de Hilux zijn niet alleen verbeterd door de nieuwe elektronische functie die het effect van een mechanisch sperdifferentieel nabootst, maar ook dankzij het verlaagde stationair toerental van 850 naar 680 t/min, de verbeterde afstelling van het gaspedaal voor meer controle, een verbeterd VSC-systeem en een nieuw Tyre Angle Monitorsysteem.

Toyota Hilux Invincible

De topversie in het aanbod van de nieuwe Toyota Hilux is de Invincible-uitvoering. Deze is verkrijgbaar in de varianten Xtra Cabine en Dubbele Cabine en gericht op gebruikers die het gemak en de capaciteiten van een pick-up willen combineren met een uitgebreide uitrusting en extra avontuurlijke en verfijnde styling. Zo onderscheidt de Invincible zich met een exclusieve grille, bumper, skidplates, spatborden en portiergrepen, unieke wielen en afwijkende achterklep. De Hilux Invincible is binnenin voorzien van een exclusieve combimeter voor de bestuurder, zwart metallic en zwartchromen accenten en een exclusieve Invincible Smart Entry-sleutel. Op de Dubbele Cabine-uitvoering zijn ‘helderblauwe’ voor- en achterportierverlichting en stoelen met tweekleurige, geperforeerd leder toegepast.

Blijf op de hoogte.
Meld je aan voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks het laatste nieuws, tips en acties.