Toyota bevestigt naam nieuwe compacte crossover: Aygo X
- Aygo X volgt succesvolle Toyota Aygo op
- Volledig in eigen huis ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd
- Complete onthulling volgt begin november
De Toyota Aygo is sinds 2005 Toyota’s meest toegankelijke model dat door consumenten omarmd wordt vanwege zijn jeugdige karakter en gedurfde stijl. Voor de eerste keer werd de onderscheidend gelijnde stadsauto volledig in Europa gemaakt voor de Europese consument in het ontwikkelingscentrum van Toyota Motor Europe in Brussel. Het opvallende crossover-design komt van Toyota’s Europese designstudio ED2 aan de Franse Côte d’Azur. De productie van de Aygo X vindt plaats bij Toyota Motor Manufacturing Czech Republic in Kolín. Hier werd ook de Aygo geproduceerd.
Succesvolle GA-B-platform voor A-segment
De nieuwe Toyota Aygo X staat op het succesvolle GA-B-platform dat ontwikkeld is onder de filosofie van Toyota New Global Architecture (TNGA). Dit veel geprezen voertuigplatform werd voor het eerst geïntroduceerd met de nieuwe Yaris, de huidige Europese Auto van het Jaar. En ook de pas op de markt verschenen Yaris Cross staat op dit platform dat zich kenmerkt door een hoge stijfheid en een laag zwaartepunt voor extra rijplezier. Dankzij dit platform zal de Aygo X grote stappen voorwaarts zetten wat betreft rijeigenschappen, veiligheidssystemen en interieurruimte.
Uniek voor het A-segment
Het ontwikkelingsteam van de Aygo X heeft heel goed gekeken naar stedelijke gebieden en Europa – en de toekomst hiervan – en welke eisen Europese consumenten aan een stadsauto stellen om op die manier een zelfverzekerde compacte crossover te ontwikkelen die uniek voor het A-segment is.
Zonder compromissen
Toyota vindt het Europese A-segment heel belangrijk en neemt hier – in tegenstelling tot sommige andere automerken – geen afscheid van. Toyota ziet namelijk in dat er nog steeds een grote groep consumenten is die graag in een heel compacte en zuinige auto wil rijden. Toyota is er voor iedereen en daarom vindt Toyota de nieuwe Aygo X zo belangrijk. De Aygo heeft er bovendien voor gezorgd dat Toyota er veel nieuwe Europese klanten bij kreeg. Maar de nadrukkelijke wens van Toyota was om zijn A-segmentauto opnieuw te definiëren, zonder compromissen te sluiten wat betreft de wensen van consumenten die in dit segment shoppen.
Blijf op de hoogte.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang maandelijks het laatste nieuws, tips en acties.